Theorie

Breed lessenpakket

We bieden een breed lessenpakket aan, waarin belangrijke onderwerpen aan bod komen. Naast thematische lessen, krijg je ook les over bijbelboeken uit Oude en het Nieuwe testament.

Een team van toerusters

C7 beschikt over een team van zestien vaste toerusters met verschillende bedieningen, meningen en achtergronden. Hierdoor wordt je uitgedaagd kritisch te zijn en je eigen mening te vormen.

Interactie

De lessen worden op een interactieve manier gegeven. Je kan ten allen tijde je vragen stellen of je bedenkingen bekend maken. Zo leer jij van de toerusters, maar leren zij op hun beurt ook weer van jou.

Opdrachten

Doorheen het jaar krijg je verschillende opdrachten. We verwachten je volledige inzet en dat je de deadlines respecteert.

Examens

Er is geen vaste examenperiode op de school. Tijdens het jaar krijg je ongeveer vijf examens over onderwerpen die we belangrijk vinden voor je fundament.

Op bezoek

De lessen vinden normaal plaats in het schoolgebouw. Vaak trekken we samen naar conferenties, leiderschapstrainingen of kerken waar je ook onderwijs krijgt.

Een greep uit het lessenpakket

Je krijgt onder andere les over volgende thema’s:

• Evangelisatie
  • Charismata & Domata
  • Profeten toen en nu
  • Gebed
  • Levenswandel
  • Gemeentebouw
  • De acht pijlers van het fundament
  • Dromen en verlangens
  • Cultuur van eer
  • Relatie, huwelijk en seksualiteit
  • Jongerencultuur
  • Predikkunde

Niet elk schooljaar op C7 is compleet hetzelfde. We krijgen soms gasttoerusters op bezoek uit binnen- of buitenland.

Scriptie

Er is één project waar je het hele jaar door aan zal werken. Samen met één van onze toerusters, kies je een onderzoeksvraag waar je tijdens de schoolperiode onderzoek naar zal doen. In dat proces wordt je begeleidt en krijg je feedback over je werk. Op het einde van het jaar heb je een gedegen onderzoek afgeleverd waar je later nog vaak op terugkijkt.