Leuven

Welkom in Leuven!

Leuven is een bruisende stad in Vlaams-Brabant, België. De stad is gekend voor het actieve studentenleven, de oude herenhuizen en de gezellige sfeer die er hangt.

Stadscentrum

Het stadscentrum ligt op vijftien minuten loopafstand van de school. Je vindt er de bekende winkels, leuke bars en restaurants waar je met andere studenten of vrienden tijd kan doorbrengen.

Sportoase

Op enkele minuten loopafstand vind je één van de grootste sportcomplexen in België, de Sportoase. Je kan er zwemmen, muurklimmen, squashen, fitnessen,…

Natuur

Vlakbij C7 ligt de Abdij Van’t Park. Deze abdij is omringd met een vijver en een groot park waar je kan wandelen en hardlopen. Daarnaast vind je in Oud-Heverlee het Meerdaalwoud en Heverleebos, een groot natuurdomein waar je terecht kan om uren lang te wandelen.

Ichtus Leuven

Als deel van ons programma, nemen we deel aan de activiteiten van een christelijke studentenvereniging in Leuven (Ichtus). Ze organiseren gezamenlijke avonden met sprekers vanuit het land en kringavonden waar je in kleinere groepjes met elkaar in gesprek gaat over de bijbel en het geloof in God.